9001490012 |
Aprenentatge amb propostes d'indagació |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària |
|
|
|
12/7/2021 - 16/7/2021 (20 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
65
|
| |
Descripció i Metodologia: |
L'aprenentatge amb propostes d'indagació, també anomenades capses d'investigació a algunes escoles, és una metodologia de treball a l'aula que es fonamenta en la promoció de processos complexos d'indagació a partir de reptes. Aquesta proposta intenta potenciar i aprofitar l'esperit investigador dels infants per contribuir al seu aprenentatge. El curs pretén introduir-nos en una forma de promoure aprenentatges que consisteix a generar situacions que afavoreixin mantenir una actitud davant del món basada en el fet de fer-se preguntes, formular-se hipòtesis i buscar respostes, que no és exclusiva del coneixement científic, per interpretar el món en què vivim i intervenir-hi. Es tracta d'una proposta multidisciplinària que té en compte els interessos de l'alumnat i, per tant, és oberta i flexible.
|
| |
Objectius |
Pretenem que les persones inscrites:
Coneguin l'experiència, els seus principis bàsics i alguns exemples concrets, d'escoles que plantegen propostes d'indagació al seu alumnat.
Siguin capaces de dissenyar reptes d'indagació, d'ajustar els continguts, la forma de plantejar-los i la seva presentació.
Puguin plantejar com s'organitzaria una proposta d'aprenentatge d'aquestes característiques a les seves escoles: horaris, mestres, agrupaments, durada, avaluació...
|
| |
Continguts |
Sessió 1
Conèixer propostes d'indagació de diferents escoles.
Contextualització teòrica de la proposta.
El paper de l'estudiant i el paper del mestre.
Les competències i els continguts.
Sessió 2
Caracterització de les propostes d'indagació.
Disseny de les propostes.
Sessió 3
Com promoure la consciència de l'aprenentatge i l'autoavaluació.
Què i com avaluar.
Sessió 4
Aspectes organitzatius de l'IC.
Propostes per a la concreció del projecte específicament a diversos centres.
Sessió 5
Posada en comú de les investigacions dissenyades i avaluació.
|
| |
Avaluació |
S'haurà de presentar i compartir amb el grup les tasques encomanades: disseny d'un repte i disseny de la seva avaluació.
|
| |
Requisits de certificació |
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. A més de l'assistència al 80% de les hores de connexió sincrònica, per tenir dret al certificat caldrà la superació del 100% de les tasques plantejades.
|
| |
E-mail |
ga.ice@uab.cat
|
| |
|
|