Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9001490012   Aprenentatge amb propostes d'indagació
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària
  
   12/7/2021 - 16/7/2021 (20 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
  
  
  
  
Cost matrícula (Euros)   65
  
Descripció i   Metodologia:   L'aprenentatge amb propostes d'indagació, també anomenades capses d'investigació a algunes escoles, és una metodologia de treball a l'aula que es fonamenta en la promoció de processos complexos d'indagació a partir de reptes. Aquesta proposta intenta potenciar i aprofitar l'esperit investigador dels infants per contribuir al seu aprenentatge. El curs pretén introduir-nos en una forma de promoure aprenentatges que consisteix a generar situacions que afavoreixin mantenir una actitud davant del món basada en el fet de fer-se preguntes, formular-se hipòtesis i buscar respostes, que no és exclusiva del coneixement científic, per interpretar el món en què vivim i intervenir-hi. Es tracta d'una proposta multidisciplinària que té en compte els interessos de l'alumnat i, per tant, és oberta i flexible.
  
Objectius   Pretenem que les persones inscrites:

Coneguin l'experiència, els seus principis bàsics i alguns exemples concrets, d'escoles que plantegen propostes d'indagació al seu alumnat.
Siguin capaces de dissenyar reptes d'indagació, d'ajustar els continguts, la forma de plantejar-los i la seva presentació.
Puguin plantejar com s'organitzaria una proposta d'aprenentatge d'aquestes característiques a les seves escoles: horaris, mestres, agrupaments, durada, avaluació...
  
Continguts   Sessió 1
Conèixer propostes d'indagació de diferents escoles.
Contextualització teòrica de la proposta.
El paper de l'estudiant i el paper del mestre.
Les competències i els continguts.
Sessió 2
Caracterització de les propostes d'indagació.
Disseny de les propostes.
Sessió 3
Com promoure la consciència de l'aprenentatge i l'autoavaluació.
Què i com avaluar.
Sessió 4
Aspectes organitzatius de l'IC.
Propostes per a la concreció del projecte específicament a diversos centres.
Sessió 5
Posada en comú de les investigacions dissenyades i avaluació.
  
Avaluació   S'haurà de presentar i compartir amb el grup les tasques encomanades: disseny d'un repte i disseny de la seva avaluació.
  
Requisits de  certificació   Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. A més de l'assistència al 80% de les hores de connexió sincrònica, per tenir dret al certificat caldrà la superació del 100% de les tasques plantejades.
  
E-mail   ga.ice@uab.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent